با پيادهسازي نرم افزار CRM در سازمان و لزوم يكپارچهسازي كليه سيستمها و فرآيندهاي مشتريمحور، نيازمنديها و مسائل ديگر نيز در سازمانها، مانند يكپارچگي با حوزه حسابداري، اتوماسيون اداري، مالي، انبار و ... نيز پر رنگتر ميشود.
لازم به ذكر است به دليل اينكه اين مقاله اسناد علمي و عملي لازم را دارا مي باشد در پايان منبع آن را بررسي نماييد قصد ما از انتشار اين مقاله بار آموزشي آن است.
اين نيازمنديها در بعضي از اوقات تا اندازهاي برجسته هستند كه عملا بدون در نظر گرفتن ملاحظات مربوط به يكپارچهسازي نرم افزار CRM با ساير نرم افزارهاي سازمان، پيادهسازي موفقيت آميز CRM امكانپذير دچار مشكل ميشود. اين مسئله به خصوص در مورد سازمانهاي ايراني كه الزامات قانوني و فرآيندي خاصي نيز در حوزههاي مالي دارند اهميت دوچندان پيدا ميكند. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشيد.
به اين منظور و با تكيه بر بهروشها، تجربيات متعدد و موفق سامانههاي مديريت در اين حوزه، امكان يكپارچهسازي نرم افزار CRM با ساير نرم افزارهاي سازماني مانند نرم افزارهاي حسابداري، مالي، خزانه داري، انبار، اتوماسيون اداري، ERPها، راهكارهاي بانكداري، بيمهگري و ... بهصورت ارزشزا و استاندارد وجود دارد. همچنين بر پايه تجربيات قبلي، براي بسياري از نرم افزارهاي مرسوم اين حوزه نيز سامانه هاي مديريت اقدام به توليد محصولات استاندارد يكپارچهساز نرم افزار سي آر ام نموده است كه انجام پيادهسازي را در سريعترين و مطمئنترين زمان ممكن محقق مينمايد.
در ادامه با اين سيستمهاي يكپارچه و مزاياي پس از يكپارچگي آنها با نرم افزار CRM آشنا خواهيم شد.
الف) سيستمهاي مالي، حسابداري، انبارداري و خزانه داري
- سيستم ارتباط با راهكاران همكاران سيستم
- ارتباط دوطرفه بين سيستمها جهت ردوبدل كردن دادهها
- تناظر نرم افزار انبار و CRM
- درج سياستهاي كاهنده و افزاينده بر روي سند و قلم
- دريافت بلادرنگ موجودي حساب
- صدور خودكار اسناد انبار
- سيستم ارتباط با نرم افزار مالي رايورز
- ارتباط بين سيستمها جهت ردوبدل كردن دادهها
- امكان درج سياستهاي كاهنده و افزاينده
- همگامسازي با راهكار وصول مطالبات
- صدور خودكار سند حسابداري
- سيستم ارتباط با نرم افزار حسابداري حساب رايان (محاسبان)
- تناظر نرم افزار انبار و CRM
- تناظر موجودي انبار هنگام صدور فاكتور فروش
- يكپارچگي با راهكار انبار CRM
- يكپارچگي اسناد حسابداري در CRM
- امكانات CRM در حوزه ورود اطلاعات و مديريت سيستم
ب) سيستمهاي اتوماسيون اداري
سيستم ارتباط با اتوماسيون اداري چارگون (ديدگاه)
- امكان ثبت پيشنويس نامه و نامه در نرم افزار اتوماسيون چارگون
- پشتيباني از انديكاتورها، پوشههاي بايگاني، اولويتهاي نامه، امنيت نامه، دبيرخانه و ...
- امكان ثبت خودكار نامه در قسمتهاي مختلف فرايند به صورت خودكار
- پشتيباني از گردش كاري (work flow) نرم افزار مايكروسافت CRM
- همسانسازي اطلاعات پايه نرم افزار ديدگاه با نرم افزار CRM
- سيستم ارتباط با اتوماسيون اداري بريد (EOrg)
- امكان ايجاد پيام بريد (EOrg Message) در محيط نرم افزار Microsoft CRM و ارسال به كاربران مربوطه
- امكان تعريف قالب پيام بريد و ايجاد خودكار متن پيام به صورت خودكار
- امكان ايجاد پيام بريد پويا با استفاده از فيلدهاي موجود در CRM
- امكان ارسال خودكار پيام بريد از طريق تعريف Work Flow
- سيستم ارتباط با اتوماسيون اداري گام (الماس)
- امكان ارسال خودكار پيام گام از طريق تعريف Work Flow
- امكان ايجاد پيام گام در محيط نرم افزار Microsoft CRM و ارسال به كاربران مربوطه
- امكان ايجاد پيام گام با استفاده از فيلدهاي موجود در CRM
- امكان تعريف قالب پيام گام و ايجاد خودكار متن پيام به صورت خودكار
ج) سيستمهاي مديريت برنامهريزي سازماني (ERP)
سيستم ارتباط مايكروسافت CRM با نرم افزار Odoo) OpenERP)
- بهروزرساني اطلاعات ورودي در هر دو سيستم
- ارتباط با سيستم حقوق و دستمزد
- انتقال خودكار اطلاعات بين دو سيستم
- بهروزرساني وضعيت سفارشات در OpenERP
- بهروزرساني خودكار موجودي انبار در نرم افزار CRM
- برقراري تناظر بين محصولات
د) ساير نرم افزارهاي تخصصي صنايع مختلف
سيستم ارتباط با نرم افزار بيمهاي فناوران اطلاعات خبره (بنيان)
- نمايش اطلاعات در نرم افزار CRM
- امكان صدور درخواستها در نرم افزار CRM
- قابليت تعريف انواع بيمه نامهها در نرم افزار CRM
- داشبوردها و گزارشات تحليلي
- بهروزرساني لحظهاي اطلاعات
- سيستم ارتباط با سامانه راه آهن جمهوري اسلامي
- تنوع سازوكار همگامسازي دادهها از سامانه رجا
- قابليت پشتيباني از فرمتهاي مختلف
- موجود بودن تمامي فعاليتهاي انجام شده
- امكان ارائه خدمات ارزش افزوده
- سازوكار تسريع در دريافت اطلاعات
- سيستم ارتباط با سامانه دانشگاهي ناد
- سيستم ارتباط با سامانه آژانس هاي مسافرتي (فرانگر)
- چهارشنبه ۱۹ مرداد ۰۱ | ۱۴:۳۶
- ۵۸ بازديد
- ۱ نظر
در دنیای رقابتی تجارت الکترونیک، نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM به عنوان ابزاری حیاتی شناخته میشوند که توانستهاند پیشرفت و توسعه تجارت الکترونیک را به سطحی جدید برسانند. استفاده از بهترین نرمافزار CRM در این حوزه، این امکان را فراهم میکند تا اطلاعات جامعی از مشتریان جمعآوری و تحلیل شده و بر اساس آن، استراتژیهای دقیق و تخصصی برای تعامل با مشتریان ارائه شود.
این نرمافزارها میتوانند در بهبود تجربه مشتری، افزایش رضایت و وفاداری آنها نقش مؤثری ایفا کنند. با این حال، همچون هر فناوری دیگری، پیادهسازی نرمافزار CRM نیز با چالشها و راهکارهای خاص خود همراه است. مدیران باید با چالشهای امنیتی، اداری و فنی مواجه شوند و با استراتژیهای مناسب، از این نرمافزارها به بهترین شکل ممکن بهرهمند شوند تا تجارت الکترونیک به سطحی پیشرفتهتر ارتقا یابد.