كارشناسي خودرو چيست؟

دانلود فيلم جديد

كارشناسي خودرو چيست؟

كارشناسي خودرو عبارت ست از بررسي وضعيت سلامت كُلّيه ي قسمت هاي خودرو اعم از بدنه و اجزاي تشكيل دهنده شامل سقف،ستون ها،درب هاي عقب و جلو،گلگيرها،پوشش رنگ خودرو،بررسي ضربات وارده و سوابق تصادف،بررسي وضعيت سلامت فني اعم از موتور،گيربكس،سيستم تعليق و فرمان ،ترمز وموارد ايمني،نصب دياگ وبررسي كيلومتركاركرد. درنهايت پس از انجام كارشناسي خودرو ارزش گذاري مي شود. خريدن خودروي دست دوم بدون مشورت با يك فرد متخصص در مورد صحت و سلامت خودرو ، مي‌تواند ضررهاي مالي بسياري براي شما داشته باشد. ممكن است خودرويي كه قصد خريد آن را داريد از لحاظ ظاهري بسيار مناسب به نظر برسد اما ايرادهاي فني داشته باشد كه از نظر شما پنهان باشد. براي مثال بسياري از افراد ممكن است كيلومتر شمار خودرو را دستكاري كنند تا ميزان مسافت طي شده كمتري را نشان دهند.در برخي موارد اين دستكاري به قدري دقيق است كه تنها يك متخصص مي‌تواند آن را تشخيص دهد. ما در كشوري زندگي مي‌كنيم كه درآن، صنعت تعمير و بازسازي خودرو پيشرفت چشمگيري داشته و اشخاصي كه در اين حوزه مشغول به كار هستند بسيار متبحر هستند. بطور مثال در بازار ايران يك خودرو بدون رنگ كه از چند ناحيه نيز آسيب ديده باشد ارزش بيشتري نسبت به يك خودروي رنگ شده دارد زيرا ميزان آسيب خودرو قابل روئيت است. خودرويي كه در يك تصادف، بدنه آن دچار مشكل و يا تغيير شكل شده‌است، ديگر از ايمني و استحكام اوليه برخوردار نيست مگر اينكه بخش معيوب بطور كامل تعويض، نه تعمير گردد. همه اين موارد نياز به استفاده از كارشناسي خودرو قبل از خريد را اثبات مي‌كند. به كمك يك كارشناس ماهر و متخصص خودرو مي‌توانيد قبل از خريدخودرو از ايرادات فني و احتمالي خودرو و هزينه‌هاي احتمالي در آينده باخبر شده و انتخاب بهتري داشته باشيد.   بخش هاي مختلف كارشناسي خودرو شامل موارد زير مي باشد.

 

كارشناسي خودرو چيست

 

1- كارشناسي بدنه

  • كارشناسي شاسي و ستون‌ها
  • كارشناسي رنگ شدگي بدنه
  • بررسي تعويض قطعات بدنه خودرو  

2-كارشناسي فني، موتور و گيربكس

  • كارشناسي موتور
  • كارشناسي گيربكس
  • كارشناسي جلوبندي
  • تست دياگ

3-تست آپشن و تجهيزات جانبي

4-تست رانندگي

5-ارائه برگه گزارش نهايي

با توجه به قيمت بسيار بالاي خودرو در كشور ما، اكثر مردم توانايي خريد خودروي صفر را نداشته و خودروي دسته دوم تهيه مي كنند. قبل از خريد يك خودروي كاركرده و حتي صفر بايد كارشناسي خودرو انجام شود تا سلامتي خودرو مشخص و قيمت دقيق آن محاسبه شود .طبق گزارش يك شركت فعال در زمينه آمار خريد و فروش خودرو ۳۰ الي ۴۰ درصد افرادي كه اقدام به خريد يك خودرو جديد مي‌كنند قبل از خريد خودرو را تست نمي‌كنند. هرچند طي سال‌هاي اخير به دليل افزايش آگاهي و همچنين مواجه شدن با ضررهاي قابل توجه اين مقوله نيز مورد توجه خاص قرار گرفته‌ است. از اين رو تيم كارشناسي خودرو كارآزموده با تيمي متشكل از كارشناسان داراي تجربه و دانش فني مرتبط در حوزه ي خودرو مفتخر است كه از سال ۹۴ تا كنون بيش از صدها كارشناسي خودروي مختلف اعم از خودروهاي توليد ومونتاژ داخل و خارج از كشور در سطح استان تهران والبرز بدون خطا به انجام رسانده است.همواره بهره گيري از كارشناسان تحصيل كرده در حوزه ي خودرويي همچنين داراي تجربه فني،بهره گيري از دستگاه هاي ضخامت سنج دقيق ودياگ هاي تخصصي مربوط به هر كمپاني وكيفيت ارائه ي خدمات از دغدغه هاي اصلي كارآزموده بوده است.

جهت كارشناسي خودرو در محل مي توانيد در سايت  درخواست كارشناسي خودرو خود را ثبت كنيد تا كارشناسان ما در كمتر از 1 ساعت خودشان را به شما برسانند.كارشناسي خودرو در تهران و كارشناسي خودرو در كرج فعلا تحت پوشش تيم ماست. همچنين در سايت كارآزموده ليست قيمت روز خودرو را مي توانيد مشاهده كنيد و عضو خبرنامه شويد تا قيمت روز خودرو مورد نظر براي شما ارسال شود.

 

carazmodeh.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.